JUBILEUMSGAVE TIL STELLA RØDE KORS KVINNESENTER

Publisert av Mariann Valla den 07.02.21. Oppdatert 07.02.21.

Det var en stor glede for Lions Club Sem å kunne tildele Stella Røde Kors Kvinnesenter  klubbens 50-års jubileumsgaven på 50.000 kr. LC Sem hadde nominert 4 forskjellige kandidater til å motta gaven, men etter et besøk på senteret var ikke klubbens medlemmer i tvil om hvem som skulle tildeles gaven.

Lions Club Sem er imponert over den jobben som gjøres av 1-2 ansatte og ca. 50 frivillige ved Stella-senteret. Sammen jobber de utrettelig for å få innvandrer-kvinner ut av isolasjon, gi dem språkopplæring og å sette dem i forbindelse med skoler og høyskoler som gir kvinnene mulighet til selvutvikling. Lions Club Sem har i flere år vært engasjert i Språkkaféen ved Tønsberg Læringssenter, og det er derfor ekstra hyggelig å kunne samarbeide også med Stella Røde Kors Kvinnesenter.

Lions Club Sem er stolt over å kunne være med å bidra til å gi enkeltmennesker mulighet til å få livet til å fungere og å ta del i samfunnet vårt.