Lions Club Sem med godt fremmøte

Publisert av Mariann Valla den 20.02.22.

Foredragsholder denne gangen var sykehusdirektør Stein Kinserdal ved sykehuset i Vestfold (SiV). Han fortalte at han leder Vestfolds største bedrift; Helse Sør-Øst har ca. 80.000 medarbeidere og på SiV er det ca. 5.800 ansatte. Kinserdal presiserte flere ganger viktigheten av ressursutnyttelsen. Sykehuset må ha både bredde og spisskompetanse. SiV er nå med i et IKT pilotprosjekt, en ny datastrøm hvor systemene enkelt sagt skal kunne snakke sammen. Prosjektet skal være ferdig og iverksatt i 2023. Utbyggingen av sykehuset startet i 1990, og i november i fjor ble siste utbyggingstrinn, somatiske sengeposter og akuttberedskap, innviet.

Etter foredrag og møtesaker med spesiell vekt på Lions Røde Fjær, ble møtet avsluttet med et nydelig måltid. Redningen har fått nye eiere, og også denne gangen ble Lions tatt vel imot.