TØNSBERGKALENDEREN er igjen å få kjøpt

Publisert av Mariann Valla den 03.11.21.

Tønsbergkalenderen har i alle år finansiert Lions Skoleprosjekt – et prosjekt i ungdomsskolene i Tønsberg kommune hvor hensikten har vært å skape et godt klassemiljø med trygge elever, gi kunnskap og klare holdninger til narkotiske stoffer og andre rusmidler, samt lære mestring av nye utfordringer ved avslutning av ungdomsskolen. Ca. 8500 elever har vært med i Lions Skoleprosjekt siden oppstarten i 2000, og skolene har vært meget godt fornøyd med resultatene.

Lions Skoleprosjekt omfatter blant annet samlinger på Hudøy for 8. klassene, miljødag på Ilene for 9. klassene og hos Aktiv Fritid på Tjøme for 10. klassene. Lions Club Sem bruker årlig flere hundre tusen på Skoleprosjektet, og alt finansieres ved salg av Tønsbergkalenderen.

Bildene i Tønsbergkalenderen 2022 er valgt ut etter en konkurranse i Tønsberg Kamera Klubb, og Lions Club Sem ønsker med bildene å vise Tønsbergs mangfold. Elevbildene i kalenderen er fra samlingene på Hudøy i høst.