TØNSBERGS BLAD 18.11.2021

Publisert av Mariann Valla den 18.11.21. Oppdatert 19.11.21.

Lions Røde Fjær er Lions Norges største landsdekkende innsamlingsaksjon og arrangeres ca. hvert 5. år. Innsamlede midler fra aksjonen skal i år gå til bygging av et familie- og kompetansehus på Beitostølen Helsesportsenter (BHSS). Senteret arbeider for at alle funksjonshemmede barn skal ha likeverdige muligheter, uavhengig av funksjon, etnisk bakgrunn og bosted.

Beitostølen Helsesportsenter ble bygget i 1970 takket være det økonomiske bidraget fra den første Lions Røde Fjær aksjonen i 1966. Ildsjelen Erling Stordahl bidro til at det norske samfunnet på 1960-tallet gjennomgikk en holdningsendring i synet på funksjonshemmede, og på deres rett til å få leve et aktivt og sosialt liv fylt med arbeid, kultur, idrett og friluftsliv.

Det er ingen tvil om at BHSS har vært en suksess og de har oppnådd faglig anerkjennelse både nasjonalt og internasjonalt. Vi i Lions er veldig stolte over at vi nok en gang kan bidra til at BHSS kan videreutvikle sitt tilbud til alle dem som trenger det mest.

Siden starten har over 30 000 personer hatt gleden av et opphold på BHSS, i tillegg til studenter og fagpersoner. «Aktivitet og deltakelse gjennom livet – for alle» er visjonen til BHSS, som de etterlever hver dag.

Denne visjonen tar vi med oss i Lions Røde Fjær fordi den er så inspirerende. Lions-medlemmer er stolte over hva BHSS har fått til gjennom alle disse årene. Nå er Lions Club Sem sammen med Lions-klubber over hele landet klare med ulike aktiviteter for å nå innsamlingsmålet på 50 millioner kroner.

Lions Club Sem starter sin lokale aksjon med stands utenfor butikker i nærområdet fredag 26. november.