tb.no 03.05.2021

Publisert av Mariann Valla den 04.05.21.

I år valgte Lions Club Sem en ny vei. Siden pandemien fortsatt setter begrensninger, har Lions Club Sem derfor måttet avlyse tulipan-stands. Mange bedrifter som tidligere år har vært med og støttet aksjonen, har naturligvis måttet takke nei.

Men klubben ønsket allikevel å gi sitt bidrag og bestilte tulipanbuketter i samme antall som tidligere år.

Det er alltid hyggelig å kunne glede noen med blomster. Stella og Castor kompetansesenter som LC Sem tidligere har gitt økonomisk støtte til, var derfor et naturlig valg når tulipanbuketter skulle gis bort. Stella og Castor kompetansesenter bidrar til å styrke minoriteters muligheter til selvutvikling og deltakelse i storsamfunnet her i Vestfold. Senteret har derfor over 60 aktive frivillige. Siden senteret nå er stengt på grunn av Covid19, er mange av de frivillige engasjert med å ringe rundt og informere om korona og vaksinering. I tillegg jobber flere frivillige med digital undervisning.

Lions Club Sem sin tulipanaksjon bidro derfor til å glede mange frivillige i Stella og Castor med tulipanbuketter. I tillegg til Stella og Castor kompetansesenter fikk også Slagen bo og servicesenter og Maribu sykehjem besøk av Lions med tulipanbuketter.